Instagram @tommasobarsali

    Subscribe for updates

    Current Location:

    Follow me:

    So here we are, I finally put an end to the editing process and the gallery from my last project SUR is online.

    www.tommasobarsali.com/sur

    With these pictures, I tried to investigate what lies behind the enormous spiritual force that drives these people in their unrelenting effort to reclaim both their ancestral land and the true meaning of being Mapuche “Gente de la tierra”, with the new dignity that it brings.

    Through the tale of the everyday life, I tried to depict the beauty of their relationship with nature, family, hard work, good times, sometimes solitude and also injustice; ultimately, if I may, with existence.

    As I already said, it has been a truly meaningful experience both as a person and a photographer, I hope the pictures do reflect not only their story, but also my sincere admiration and fondness for them.

    But this is not the end of it…now I have to go back working on the multimedia!

    Thank you,

    Best

    Tommaso

    VERSIONE ITALIANA

    ebbene sì, eccoci qua, ho finalmente messo fine al (lungo) processo di editing e la galleria con le foto di SUR è online.

    Il link è questo www.tommasobarsali.com/sur

    E’ una selezione piuttosto ampia, ed è perchè sono le foto a cui sono più legato e che secondo me meglio raccontano il mio punto di vista.

    Ho cercato di capire che cosa ci sia dietro l’enorme forza di spirito che sostiene queste persone nel loro imperterrito sforzo di questi anni per recuperare le terre ancestrali e, allo stesso modo, il significato di essere Mapuche “Gente de la tierra”, con la dignità che ne deriva.

    Attraverso il racconto del quotidiano, ho cercato di ritrarre la bellezza del loro modo di intendere la terra, la famiglia, il duro lavoro, la solitudine e le ingiustizie; non ultima, se mi è permesso, di intendere l’esistenza.

    Come ho già detto, è stata una bellissima esperienza come persona e come fotografo, spero che questo si rifletta nelle immagini, che raccontino non solo la loro storia, ma anche l’affetto e la mia sincera ammirazione per queste persone.

    Ma non è finita qui…ora mi devo rimettere a lavorare al multimedia!

    Grazie a tutti

    Tommaso


    Leave a Reply

    Captcha *

    All images © Tommaso Barsali 2012-2016. powered by wordpress. mimino, slideshowpro, medialoot.

    Top